De eerste week - Reisverslag uit Porto, Portugal van Wendy Groot - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Porto, Portugal van Wendy Groot - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

12 Januari 2014 | Portugal, Porto

Goedemiddag allemaal!!

De eerste week zit er al weer op en stond vooral in het teken van uitslapen :). En dat vinden we helemaal niet erg om te doen!! We dachten eigenlijk dat we deze hele week al school zouden hebben, maar de school bleek aankomende maandag pas te beginnen, dus we waren de eerste week helemaal vrij om te gaan en staan waar we wilden.
Maandag moesten we wel even naar school. We kregen informatie over het rooster en hebben contact gemaakt met overige Erasmusstudenten. Het bleek dat we maar met zijn drieën in één klas zitten. Het andere meisje is een Belg dus dat maakt de communicatie wel lekker makkelijk :). We hebben te horen gekregen dat we de eerste 3 weken school hebben, daarna 7 weken stage in drie verschillende ziekenhuizen en dan nog 2 weken voor assessments en toetsen. Ook erachter gekomen dat Portugezen echt geen Engels kunnen!! Zelfs de leraar was amper te verstaan, dus dat gaat wat worden volgende week.

Maar de eerste week geen school, dus daar ga ik het ook niet over hebben :P, horen jullie de volgende keer wel. Deze week vooral de stad bekeken, het openbaar vervoer uitgetest en de overige studenten leren kennen. Hebben elke dag eerst heerlijk uitgeslapen en vervolgens de kuiten flink getraind door lange wandelingen te maken. Er is hier geen één weg die gewoon vlak is, dus je loopt alleen maar op en neer, heerlijk! Gister ook meegedaan met de culturele wandeling die van school uit werd georganiseerd. Met nog zo'n 15 andere studenten de stad bekeken en flink doorgewandeld. Uiteindelijk zijn we zo'n 8 uur onder weg geweest! Onder andere kennis gemaakt met Belgen, Slovenen, Polen, Ieren een Spanjaard en een Braziliaan. Allemaal erg leuke mensen waar we 's avonds ook mee zijn wezen stappen.

Nu zijn we heel burgerlijk bezig met de was en de afwas. Moeders zou trots op me wezen :). We hebben zelf het huis al schoongemaakt en het is na 1 week nog steeds geen enorme bende. De eerste wassen zitten in de wasmachine en dat ging allemaal in 1x goed!!

Dat was alweer het tweede verslag. Zal komende week laten horen hoe de school verloopt, ben erg benieuwd!!! Spreek jullie.

Xx

• 12 Januari 2014 - 17:14

Inge De Vreede:

Jeetje Wen, wat een zelfstandigheid! Leuk om je verhalen te lezen!

• 12 Januari 2014 - 22:16

Ma:

Meid ik ben supertrots op je

• 12 Januari 2014 - 22:24

Suzan:

Zo daar ging me verhaal, maar ben trots op je, op naar het echte leven. Hoewel soppen en wassen al bijna echt is. ben benieuwd naar je eerste week op school en dan vooral alles in het portugees!

• 13 Januari 2014 - 15:34

Jen En Ar:

Hey, leuk om weer een verhaaltje te lezen! Klinkt allemaal erg leuk en lekker relaxt. Fijn dat je even de tijd hebt om je aan te passen. En fijn dat het Engels niet zo best is... (althans dat vond ik. Dan viel mijn beroerde Engels ook niet zo op :P) Geniet er nog van! Xx

• 16 Januari 2014 - 20:26

Jenny:

Ha wen heb het gelezen. Je ben zeer goed bezig. Nu nog een paar leuken kiekjes. Xx

• 17 Januari 2014 - 16:46

Ma:

Gaaf die foto's erbij lekker hoog bruggetje

• 18 Januari 2014 - 13:08

Marian:

Hallo Wendy.
    Zo te lezen is alles goed. Je hebt het erg naar je zin.
    Veel succes met school en je statie.
    Gr Wim Marian