Eerste stage - Reisverslag uit Porto, Portugal van Wendy Groot - WaarBenJij.nu Eerste stage - Reisverslag uit Porto, Portugal van Wendy Groot - WaarBenJij.nu

Eerste stage

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

16 Februari 2014 | Portugal, Porto

Hallo hallo,

Is alweer twee weken geleden, maar heb het best druk gehad met van alles wat in principe toch een goed teken is! We zitten alweer bijna op de helft van de Erasmusstage en heb het nog steeds prima naar mijn zin. Vorige week is René een weekje langs geweest en dat was echt helemaal super! Helaas voor hem was het precies de meest regenachtige week van het jaar, maar we hebben toch nog wat zonnestraaltjes mee kunnen pikken. Onder andere Port wezen proeven, het 3D-museum bekeken, een voetbalwedstrijd bekeken, hoop gebouwen en tuinen bekeken en uiteraard heel veel gegeten. Ze hebben hier de meest verrukkelijke chocoladecake waarvan er inmiddels al heel wat kilo’s naar binnen zijn gewerkt. Met dank aan Wesley en René kunnen we ook weer heerlijk eten hierzo. Uit hun tassen kwam namelijk hagelslag (2 pakken), jus (15 zakjes), roomsaus, kaassaus, mix voor spaghetti, M&M’s, 3 pakken wereldgerechten en een zak snickers. Niet verkeerd!!

Mijn stage hier is ook begonnen. Ik ben begonnen met twee weken angiografie in het Hospital de Gaia. De stage is elke dag van 9 tot wanneer het klaar is (meestal een uur of 2). Niet echt hele lange dagen, maar wel best vermoeiend. De vrouwen hier zijn erg van de stralingsbescherming waardoor ik niet binnen in de ruimte mag staan, maar alleen maar van achter een glas mag meekijken. Ik kan dus ook helemaal niks doen, behalve zitten en kijken. En 5 uur lang zitten duurt nog best lang. Gelukkig kwam er in de tweede week een Portugese stagiaire bij me zitten, waardoor ik niet helemaal alleen aan het vervelen was en ik nog een beetje kon kletsen. Wel een hoop geleerd en me verbaasd over de verschillen tussen Nederland en Portugal. Een leuk voorbeeld. Wanneer er een onderzoek wordt uitgevoerd moet dat steriel gebeuren. Dokters krijgen een steriele jas aan en steriele handschoenen. Echter de dokters hier stropen zonder steriele handschoenen aan hun steriele jas op wat betekent dat de jas dus niet meer steriel is. In Nederland zou de jas gelijk weg worden gegooid, maar hier kan het dus blijkbaar geen kwaad.

Nog even een klein stukje speciaal voor Laura. Deze vroeg om wat te schrijven over mijn sportieve prestaties en het huishouden. Mijn sportieve prestaties gaat prima!! We hebben hier een mooi stadion voor de deur, waar je hele mooie rondjes omheen kan lopen zonder dat je gelijk op en neer moet. Ik probeer altijd minimaal 2x in de week wat te gaan hardlopen, maar ben toch tot de conclusie gekomen dat dat niet helemaal mijn ding is en meestal ben ik het na een rondje of 8 toch wel behoorlijk zat en stop ik ermee. Dan nog wat over het huishouden. Heb nog geen verkleurde kleding en geen voedselvergiftiging dus volgens mij gaat het dan wel aardig! Het huis is ook nog geen grote stofhoop, dus dat gaat helemaal prima!

Dat was het wel weer zo’n beetje over de laatste twee weken. Voor meer details kun je altijd appen! Komende weken ga ik aan de slag op de bone densitometry. Dit is zeker wel 2 dagen in de week van 8 tot 1, dus zal heel zwaar worden .

Groetjes Xxx

  • 17 Februari 2014 - 17:20

    Wilma Boogaard:

    Ha nicht zo te lezen best naar je zin.Volgens mij had Rene alleen bagage voor de inwendige mens meegenomen ha ha lekker hoor.Super dat ze daar zo steriel werken!!!!!!!!
    Veel plezier nog en succes met je werk in het ZH. Doei Tantetje.

  • 18 Februari 2014 - 19:24

    Laura Heine:

    hee wen, leuk verslag weer! Eerste stageweken overleefd en het leuk gehad met vis, super! Hoe is stage 2? Hoop voor je dat je nu iets meer mag doen! En goed bezig met huishouden en sporten haha! Wij net lekker weekje helemaal vrij gehad, beviel me eigenlijk ook wel prima :) vanavond weer trainen en donderdag eten en schieten, ben benieuwd! Je zit nu zeker ook alweer zowat op de helft van je verblijf daaro? geniet nog ff xx lau

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Porto

Wendy

3 maanden Porto om mammografie en angiografie te studeren.

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 4941

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 04 April 2014

Porto

Landen bezocht: