Stage 2: Bot densitometry - Reisverslag uit Porto, Portugal van Wendy Groot - WaarBenJij.nu Stage 2: Bot densitometry - Reisverslag uit Porto, Portugal van Wendy Groot - WaarBenJij.nu

Stage 2: Bot densitometry

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

24 Februari 2014 | Portugal, Porto

Goedenavond allemaal!! Een dag te laat, maar gister was het zo lekker weer dat we heerlijk heel de dag op een terrasje hebben gezeten om te bakken en mensen te kijken. Heerlijk! Zo houd ik het hier nog wel een maandje uit. Was echt genieten en naar mijn mening ben ik zowat al bruiner dan René, alleen René is het hier nog niet helemaal mee eens, maar vrijdag kunnen we weer vergelijken. Hier ook echt nog een geweldige Oostenrijkse ontmoet die vond dat ik een lekker kleurtje had!!! Had er wel kunnen omhelzen zo’n geweldige opmerking vond ik dat. Eindelijk eens geen, wat zie je wit en je lijkt wel Duo Penotti met René, maar gewoon een opmerking dat ik bruin was :):):) leuk leuk leuk.

Stage 2 op de Bot Densitometer is ook begonnen en die is echt ontzettend zwaar!! Moet zeker wel twee dagen in de week van 8 tot 1 stage lopen en de rest van de dagen ben ik vrij. Zal echt weer wennen worden als ik straks weer lekker aan de slag mag in de bakkerij. De stage is wel een stuk leuker als op de angiografie. Bij deze stage mag ik namelijk heel het onderzoek al zelfstandig uitvoeren. Het is dat ik geen Portugees spreek, maar anders had ik er volgens mijn begeleider al alleen kunnen staan. Vandaag was mijn stagedag helemaal zwaar. Mijn begeleider was iemand die echt geen woord Engels sprak en op een gegeven moment kwamen er geen patiënten meer. Dus hij start Spider Solitair op en zegt: ga dat maar doen, dan ga ik even weg. Oké.. geen probleem! Een uur later was die echter nog steeds terug en na 20 potjes Spider Solitair ben je dat ook wel aardig zat. Aan een andere gozer maar eens gevraagd of er nog wel patiënten komen en die dacht van niet, dus toen maar naar huis gegaan. Was weer een nuttige dag.
Nog een leuk feitje: Portugezen komen alleen naar hun afspraak als het lekker weer is. Donderdag regende het hier dus kwamen de patiënten gewoon niet. Zo rond halverwege de ochtend werd het droog en toen kwamen ze ineens allemaal tegelijk! Zouden ze in Nederland eens moeten proberen.
Verder heb ik ook weer een prachtig mooi pak om aan te trekken. Dit keer is het een soort gewaad die je aan de achterkant moet vastknopen. Heel onhandig, maar hij staat echt prachtig!!

Verder deze week ook de eerste Portugese taaltoets gehad. Helaas was die om vrijdagavond om half 7, maar kan je daarna wel gelijk door drankje doen in de stad. Toets ging prima. Had deze week alle tijd om te leren, dus dat kwam wel mooi uit. Verder zijn we zaterdag naar Coïmbra geweest, een andere grote stad hier in Portugal. Soort madurodam van Portugal gezien en hele mooie parken en gebouwen. De heenweg duurde minder dan een uur met de trein, maar de terugweg had slimme Wendy niet zo goed gekeken en zaten we in de stoptrein. Of terwijl, 2.5 uur verder waren we eindelijk terug in ons appartement. Maar wel een leuke dag met volop zon gehad.

Deze week nog steeds op de bot densitometer. Woensdag komen Ilse haar ouders een paar dagen langs en vrijdag komt René weer. Kan niet wachten.

Tot de volgende keer!!
Xx

  • 24 Februari 2014 - 21:23

    Laura Heine:

    Ik wil foto's van je mooie bruine kleurtje en van je prachtige pakkie! :) en als je toch bezig bent... hoe ziet je kamer eruit? En ilse? En het stadion? Wel leuk verslag weer hoor :) en ik stel voor dat we gebruik van de portugezen overnemen en op t veld niet gaan trainen als het geen lekker weer is :) fijne week weer! x lau

  • 25 Februari 2014 - 16:36

    Ma:

    Gaaf WEn die foto"s er bij

  • 25 Februari 2014 - 16:42

    Cindy :

    Oh wat zien die foto's er mooi uit. Ik denk dat ik toch maar even langskom ;)
    Nog maar een maandje en 10 dagen :)
    Dikke knuf!

  • 26 Februari 2014 - 13:20

    Wilma Boogaard:

    Hallo nicht wat heb je toch lange zware dagen!!!!!Bijna niet te doen.Leuk als de patienten komen met mooi weer dan zien we ze hiet liever niet kunnen we naar het strand ha ha.
    Wel leuk om het allemaal mee te maken en gelukkig steek je er ook nog wat van op.
    Laat die bleek scheet van een Rene maar een poepie ruiken hoor je ben nu eens bruiner!!!!
    Nog veel plezier meisje en tot het volgende verslag.Doei Tantetje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Porto

Wendy

3 maanden Porto om mammografie en angiografie te studeren.

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 4945

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 04 April 2014

Porto

Landen bezocht: