Stage 3: Mammografie - Reisverslag uit Porto, Portugal van Wendy Groot - WaarBenJij.nu Stage 3: Mammografie - Reisverslag uit Porto, Portugal van Wendy Groot - WaarBenJij.nu

Stage 3: Mammografie

Door: Wendy Groot

Blijf op de hoogte en volg Wendy

09 Maart 2014 | Portugal, Porto

Goedemiddag allemaal!! Alweer bijna mijn laatste verslag hier in Portugal. Nog een maandje en sta ik rond deze tijd Cindy en Jennifer op te halen van korfbalkamp. En nog een maandje vol met zon hoop ik. Afgelopen twee dagen volop op het balkon gezeten om lekker bruin te worden. Heb nu zo’n fantastisch mooi streepje op mijn neus zitten van mijn zonnebril, maar die laat alleen maar zien dat ik toch echt bruin kan worden :D. Niet te veel strepen krijgen, want dat zou een beetje zonde zijn voor Jen haar bruiloft. Wordt dus of naakt, of met een burka aan laten de laatste maand :P.

Ben momenteel begonnen met mijn laatste stage op de mammografie. Dit is in een militair hospital, waar alleen militairen en familie van militairen mogen komen. Het is drie dagen in de week van 9 tot 12. Je moet om binnen te komen door een enorme poort waar al gelijk 4 militairen je op staan te wachten en je heel doordringend aankijken van: ‘wat kom jij hier doen’. Ze zeggen echter niks, dus loop maar gewoon zonder te kijken door. Verderop kom je dan weer een groepje militairen tegen, dus het is nog best wel spannend om het ziekenhuis te bereiken! Binnen ziet het er wel mooi uit, maar wel verschrikkelijk oud. Ze werken hier nog niet met digitale systemen, maar met systemen waar wij 10 jaar geleden mee werkte. Is dus even wennen, maar wel erg leuk om een keer mee gewerkt te hebben. Het is een wonder, maar zowat alle collega’s spreken Engels!!! Zelfs onderling spreken ze Engels als ik erbij ben, dus dat ik echt wel heel erg gezellig. Eindelijk eens een beetje praat de hele dag door. Ook blijkt dat mijn opnames nog beter zijn dan die van de mannen waar ik door werd begeleid. In Nederland bij een mammogram moet je behoorlijk trekken aan zo’n borsten en moet je ze flink platduwen. Hier in Portugal trekken ze niet aan de borst en houden ze op met comprimeren zodra de vrouw zegt dat het pijn gaat doen. Allemaal lief en aardig voor de vrouw, maar mooie opnames krijg je er niet van. Mijn begeleider schrok behoorlijk toen ik even voor ging doen hoe het in Nederland er aan toe ging en de vrouw met tranen in haar ogen stond… moest ik maar niet meer doen :P.

Naast mijn stage ook nog veel leuke dingen gedaan. René is weer een weekend langs geweest waarbij we erg hebben gelachen in de hop on hop of bus (buzzzzz). We wilden Port gaan proeven, omdat het toch regende en volgens de chauffeurs moesten we dan bij halte 3 uitstappen. Maar we hadden zelf bedacht dat we er bij halte 5 uit wilde dus we bleven stug zitten toen hij zei dat we eruit moesten. Bleek later dat de bus verder reed, de rotonde pakte en precies dezelfde weg weer terug reed en dat halte 5 aan de andere kant van de weg zat :D. Oeps.
Verder hebben we nog carnaval gevierd in Ovar en heb ik verder vooral veel op het balkon gelegen.

Nu nog twee weken stage op de mammografie, dan nog twee weken voor toetsen (waarin we zeker wel één verslag moeten presenteren) en dan weer lekker naar huis toe.

Groetjes!!
Xxx

  • 09 Maart 2014 - 21:43

    Mariska:

    Hoi Wen,
    Leuk om weer een verslag van je te lezen!
    Tijd vliegt voorbij zeker?
    Nog een fijne tijd daar! Xxx

  • 10 Maart 2014 - 19:10

    Wilma Boogaard:

    Ha nicht toch lijk je wel een beetje op tantetje niet lullen gewoon de mamma maken net zoals in Nederland even trekken aan de borst ha ha wat een verschil he.Dan hebben ze denk toch vaak niet de juiste diagnose als je kijk hoe het hiet gaat!!!!Dat busritje met Rene was ook een feest he!!!!!
    Hopelijk heb je nog een paar leuke leerzame weken en ik ben heeeeeeeeel erg trots op je.
    Dag lieverd dikke knuf van Tantetje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Porto

Wendy

3 maanden Porto om mammografie en angiografie te studeren.

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 4958

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 04 April 2014

Porto

Landen bezocht: