Week nummer 3 - Reisverslag uit Porto, Portugal van Wendy Groot - WaarBenJij.nu Week nummer 3 - Reisverslag uit Porto, Portugal van Wendy Groot - WaarBenJij.nu

Week nummer 3

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

26 Januari 2014 | Portugal, Porto

Hallo allemaal!

Tijd gaat best snel hierzo. We zitten alweer 3 weken in Portugal en gelukkig is het nog maar één week voordat René op bezoek komt. Volgende week rond dit tijdstip sta ik te stuiteren op Aeroporto te wachten tot die eindelijk eens door die deuren heen komt. Helemaal super .

Maar eerst deze week. We hadden deze week les in Bone Densitometry (onderzoek naar de dichtheid van het botweefsel). We hadden zowaar wel 4 uur les deze week, dus zou een zwaar weekje worden :P. Maar gelukkig kregen we dit keer wel les van een leraar die gewoon Engels sprak en wist waar dit het over had. Eindelijk dus iets geleerd hierzo in Porto. De zelfstudie die in het rooster stond, hoefde we niet te doen van de leraar, dus ook deze week hadden we weer erg veel vrije tijd. Helaas regent het nog steeds erg veel hierzo in Porto dus we hebben niet heel veel kunnen doen. Maandag was het wel prachtig weer en zijn we naar het strand gelopen. Onderweg ook nog een supermooi en groot park tegengekomen en heel veel surfers gezien wat ik zeker in maart, als het een beetje lekkerder weer is, wil uitproberen. Verder nog een parkje in de buurt bekeken en lekkere restaurantjes opgezocht voor als René en Wesley komen.

Apart is dat Portugezen hier pas rond een uur of 9 ’s avonds gaan eten. Wij hebben soort om 6 uur al wel flinke trek, maar dan zijn alle restaurants nog helemaal leeg en sommige zelf nog geen eens geopend. Dus dan maar om half 7 een bord patat bestellen bij een klein barretje als voorgerecht en rond half 9 naar het restaurant lopen voor het hoofdgerecht. Smaakt ook best aardig!

De Portugese taal gaat nog niet helemaal lekker. Ik dacht dat ik alle woordjes van vorige week wel aardig kon, maar toen de lerares ze ging oplezen bleek mijn uitspraak echt belabberd te zijn. Aan een Westlander vragen om chique Portugees te spreken is gewoon onbegonnen werk. Na heel veel herhalen en oefenen kwam er iets uit wat op Portugees lijkt, maar het is denk beter om gewoon maar Engels te blijven spreken.

Aankomende week hebben we zeker wel 6 uur les, dus zal wel een drukke week worden! Daarna beginnen we met de stages in de ziekenhuizen. Komende week gaan we ook met de hele groep een typisch Portugees gerecht proberen (Francesinha: brood met ei, kaas, veel soorten vlees en patat) en hebben we een feest waar je met limousines wordt heen gereden! Ben benieuwd!!

Groetjes!

• 26 Januari 2014 - 17:59

Michelle:

Heej Wen!
    klinkt alsof jij gewoon 3 weken vakantie daar hebt gehad.;) lekker joh!
    leuk om te lezen trouwens.. sommige dingen zie ik zo voor me.. jouw portugese uitspraak bijvoorbeeld..:p

geniet ervan!

• 26 Januari 2014 - 18:51

Jenny:

Over een week ga ik me broer missen :-)

• 26 Januari 2014 - 20:04

Suzan:

je huishouden ook weer gelukt vandaag? Succes komende week, zal wel weer zwaar worden hahaha

• 27 Januari 2014 - 14:11

Wboogaard:

He nicht zo te lezen heb je het super voor elkaar niet teveel les en genoeg vrije tijd!!!!!
    Geniet ervan als Rene komt en veel geluk en plezier.Knuf Tantetje.

• 30 Januari 2014 - 14:21

Marian:

Ha meid, aftellen is begonnen, veel plezier volgende week.